Nieuws

Mond tot mondreclame machine - Kolenboertje

“De mond tot mondreclame-machine draait op volle toeren”

BBQ specialist Kolenboertje is inmiddels niet meer weg te denken als leverancier en zakenpartner van BBQ’s, accessoires, houtskool en het gewilde ambachtelijk gedroogde Nagelhout in Nederland en België.  Het aantal aanvragen voor workshops voor groepen particulieren en bedrijven blijft groeien en alleen vorig jaar al hebben meer dan 500 mensen leren grillen tijdens één van de grill-master workshops van Kolenboertje.

Natuurlijk wordt reclame gemaakt en is social media een belangrijk medium maar hoe kan het dat de aanvragen vanuit heel Nederland maar binnen blijven stromen.

Volgens Mark Lommers eigenaar van Kolenboertje draait de machine van de mond tot mondreclame volop en willen steeds meer mensen met vrienden, collega’s of klanten de Kolenboertje pure BBQ beleving ervaren! Maar hoe kan die boodschap zo effectief worden verspreid?

Bij mond tot mondreclame (of Word of Mouth-WOM) gaat het er om wat mensen zeggen en met elkaar doen. Dat is veel krachtiger dan de boodschap die bedrijven vertellen in reclame-uiting. Daarnaast is, onder invloed van social media, ieder mens tegenwoordig een “journalist” en de men ziet elkaar meer en meer als objectieve bron. De mening van de massa wordt steeds vaker boven de mening van een (vaak subjectieve) beoordeling van een deskundige gewaardeerd.

Op Indora.nl staat duidelijk omschreven welke 7 gouden regels van toepassing zijn op effectieve mond tot mondreclame en het succes van Kolenboertje lijkt een bevestiging hiervan:

  1. Richt je op een ‘hoger’ doel.

Als de BBQ specialist heeft Kolenboertje zich tot doel gesteld om een toegevoegde waarde te zijn voor haar opdrachtgevers en klanten. Zo realiseert Kolenboertje de laagste gebruikskosten voor zakelijke klanten waardoor men in staat is om marge te verhogen. Kolenboertje als onderdeel van een evenement resulteert voor opdrachtgevers in omzetgroei en marge verhoging door de pure BBQ beleving van gasten of klanten. Kolenboertje kent de opdrachtgevers en fungeert als ambassadeur tijdens de evenementen.

  1. Wees echt!

What you see is what you get! De mooiste BBQ’s, eikenhouten planken, nette grillmasters en pure gerechten. Kolenboertje werkt met vlees en vis van eerlijke afkomst, alleen de hoogste kwaliteit en liefst zonder gebruik van saus en marinades. Kolenboertje adviseert uitsluitend de beste producten en heeft om die reden een beperkt assortiment. BBQ’s kunnen bij Kolenboertje’s “test locatie” eerst worden geprobeerd voor aanschaf. Alles wat gebruikt wordt komt uit het assortiment van Kolenboertje en wordt verkocht.

  1. Maak je belofte waar.

Welke belofte ook wordt gedaan, deze wordt bevestigd en is realistisch. Het uitgangspunt is om de verwachting op basis van de ervaring te overtreffen en dat zit soms in kleine details. Kolenboertje durft ook te vragen of de belofte nadien is waargemaakt. Veel opdrachtgevers komen na een evenement met een indrukwekkende testimonial.

  1. Biedt sociale en emotionele meerwaarde.

Eten is verbinden, de bevestiging hiervan wordt keer op keer bewezen. Samen rond de grill werken met de mooiste producten en het resultaat presenteren en samen opeten zorgt voor gezelligheid en verdieping/verbetering van relaties. Dat kunnen klant/leveranciers relaties zijn maar ook vriendschappen of werk gerelateerde relaties. Een combinatie van een BBQ-workshop met een strategie-sessie voor bedrijven resulteert vaak in output van hoog niveau.

  1. Wees spraakmakend.

Kolenboertje zoekt bijzondere samenwerkingsverbanden welke met nieuwgierigheid gevolgd worden door grote groepen mensen. Zo is recent een BBQ-gerecht ontwikkeld waarbij de pure BBQ-beleving is gecombineerd met een traditioneel Indonesische kookstudio uit Delden. Ook wordt op dit moment gesproken over een intensieve samenwerking met een vis specialist. Vernieuwend en om die reden gewaardeerd! Een filmploeg maakt reportages van deze samenwerkingsverbanden die door heel veel volgers worden bekeken en gedeeld. Dit zorgt voor extra website bezoekers en gasten/klanten voor beide.

  1. Betrek klanten erbij.

Kolenboertje geeft bijvoorbeeld workshops waarbij vaste klanten meedenken over bepaalde gerechten. Gerechten worden vernoemd naar deze opdrachtgevers en workshops worden aangeboden vanuit Kolenboertje maar ook vanuit de klant/opdrachtgever. Ook zijn er gezamenlijke uitingen op social media. Dit genereert “traffic” naar Kolenboertje maar ook naar de opdrachtgevers. Het ambachtelijk gedroogde Twentse Nagelhout wordt uniek gekoppeld aan één partner per plaats om te verwerken in de menukaart. Dat kan een broodjeszaak zijn maar ook restaurants. Er zijn veel gasten die speciaal voor dit Nagelhout komen eten op deze plekken.

  1. Zorg voor een ultieme klantbeleving.

Kolenboertje bewijst dit met een indrukwekkende lijst met referenten. De bourgondische uitstraling, de eerlijke pure producten, de nuchtere Twentse passie voor het vak en de fantastische show zorgt ervoor dat gasten nog lang napraten over de evenementen waar Kolenboertje onderdeel van heeft uitgemaakt. Tijdens workshops werken met Kolenboertje’s barbecues uit het absolute topsegment is al een beleving op zichzelf terwijl de technieken op iedere BBQ kunnen worden toegepast. De producten die Kolenboertje verkoop overtreffen de klantverwachting door de beste prijs/kwaliteit verhouding, het gebruikersgemak en de perfecte smaak. Kolenboertje gaat verder waar anderen stoppen.

Steeds meer restaurants, evenementenbureaus en buitenlocaties nemen de workshops van Kolenboertje op in het programma-aanbod. Door de programma’s op maat af te stemmen maakt Kolenboertje iedere samenwerking weer uniek.

Ook een BBQ workshop als personeelsfeest, klantenevent of uitje met vrienden? Neem contact op voor de beschikbare data voor 2019.

Contact opnemen

 

Terug naar overzicht